ml> سالروز ازدواج پغمبر اکرم و حضرت خدیجه مبارک باد - معصومین
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 سالروز ازدواج پغمبر اکرم و حضرت خدیجه مبارک باد - معصومین

روز دهم ربیع الاول سالروز ازدواج نورانی و پیوند معنوی دو شخصیت بزرگ اسلام حضرت رسول اکرم صلی الله علیه  و آله و بزرگ بانوی حجاز حضرت خدیجه سلام الله علیها است . به مناسبت این روز گرامی عبارتی را از خود حضرت خدیجه براتون انتخاب کردم که هنگام خواستگاری پیامبر اکرم از آن بزرگوار علاقه ی فراوان خود به آن بزرگوار را چنین ابراز نمود:


«یابن عم انی رغبت فیک لقرابتک  منی و شرفک من قومک و امانتک عندهم و صدق حدیثک و حسن خلقک»  


ای پسر عمو، من به خاطر  چند چیز دل در گرو شما قرار دادم ?. خویشاوند من هستی ? . از شرافت والایی  در میان قوم خود برخوردار هستی ? . در میان قوم خود به امانت داری مشهور هستی ? . فردی راستگو می باشی ?. و از اخلاق نیکویی برخوردار هستی.


در باره ی این بانوی بزرگوار مطالب زیادی هست که فکر میکنم دو تا سایت درباره این بانوی بزرگوار معرفی کنم بهتر باشه چون واقعا این قدر مطلب درباره حضرت خدیجه هست که نمیدونم توی این فرصت کم کدومش رو بنویسم بهتره خودتون برین و  این دو سایت را ببینید:


khadijeh.com    و   khadija.ir


و این یکی از بزرگترین ویژگی های  حضرت خدیجه علیها السلام  است که ارزشهای واقعی پیامبر را ملاک قرار داده و چون  کمالات انسانی پیامبر اکرم را به خوبی درک کرده بود حاضر شد تمام شخصیت و دارایی خود را در راه آن حضرت آن فدا کند. او در این راه هم  نه تنهاز از از مال خودِ، بلکه از موقعیت اجتماعی‏  خود نیز گذشت . این بانوی بزرگوار برای درک این کمال واقعی، دیدگاه های تاریک دوران جاهلیت  را شکست و خود را آماده هجوم انواع بلاها و گرفتاریها نمود. این  عید بزرگ بر همه شما  مبارک باد.



نوشته شده توسط : مسافر کربلا

نظرات دیگران [ نظر]